Social Icons

Pages

1 Mart 2013 Cuma

Pamuk İpliği ♥



Yakın zamanda okuyup bitirdiğim ve yoğunluktan yorumunu yazamadığım bir kitap daha ! Geç olsun güç olmasın diyerek incelemeye başlıyorum ... :)

Öncelikle yazarın okuduğum ilk kitabı olduğunu belirteyim.Ancak yazarın diline çok çabuk alıştım.Takip edeceğim yazarlar sırasına yükselmesi için 50 sayfa yetti.

Normalde ilk 50 sayfada pek bir olay gelişmez ve karakterleri tanımaya başlarız.Bunda da tabii ki öyleydi.Ancak tek farkı,bu kitap 'aşık olma' devresini geçmiş bir yerden başlıyor.Ana karakterlerimiz zaten aşık olmuşlar,sevgili olmuşlar,hatta ve hatta evlenmeye bile karar vermişler ! Bizde evlenmelerine çok kısa bir zaman kala hayatlarına dahil oluyoruz.
Çiftimizin aşkları diğer tüm aşk kitaplarında olduğu gibi destansı ! Yani okurken normal hayatta bulamayacağınız tadı damağınızda bırakıyor elbette...
İki zenci genç aşık[ancak kitapta 3 çift anlatılıyor.Ben Spoiler vermemek için o konuya azıcık ucundan uzun açıklamada değineceğim ;)],kötü-kalpsiz bir anne,soyadı-aile baskısı,zenginlikle gelen sorumluluklar vs vs..Konumuz kısaca bu.Ama uzunca anlatmak gerekirse ki amacımız bu :D Şöyle ki;


Kızımız Erica ünlü siyahi bir ailenin kızıdır.İlk direnişçi siyahi ailelerden.Bu aileler özgür siyahi kasabasının kurucu aileleri,öncüleridir.Bu her ne kadar kulağa iyi geliyorsa da,belirli sosyal sınırlar,farklar oluşturmuştur aslında.Kurucu aileler zengin ve neredeyse kasabanın (dükkan vb.) para kaynaklarının tümüne sahip iken,halk işçi kısmı olarak geçmekte ve yoksul kalmaktadır.Bu üstünlük halleri Ericanın ve onun ailesinde en sevdiği kişinin yani babasının hoşlanmadığı bir gerçektir.Ericanın annesi ise bundan çok memnundur.Anne babasının evliliği bir aşk evliliği değildir ve annesi de tıpkı kendi evliliği gibi (Bizde görücü usulü denilir ya hani ) ana-babaların uygun gördüğü biri ile evlendirme niyetindedir Ericayı.Tıpkı kendileri gibi varlıklı bir ailenin oğlu ile.Buraları çok klasik gibi geliyor ama unutmayın biz kitabı okumaya başladığımızda bu olayla çoktan olup bitmiş oluyor.Bunu sadece ana konuyu anlamak için yazıyorum. ;) Ama ailenin çocukları birbirlerini sevmiyorlar.Sadece arkadaşlar.Ve bu durum ailelerini çok kızdırıyor.Bir gün yine böyle bir şekilde Erica en yakın arkadaşı(kitapta geçen bir diğer çiftin ana kahramanlarından) April'in evine gidiyor.Ve orada aşkı Brian ile tanışıyor.Ki emin olu mükemmel bir erkek.Gerçek dışı ! ♥ Onunla evlenmeye karar veriyor ve annesi elbette hoşlanmıyor ama elden ne gelir :D Kız aşık ve aşkı için direnmeye hazır...
Direnmeye değecek nadir aşklardan zaten sahip olduğu erkek.

Erica ile Brian'ın aşkları mükemmel ! Tek kelimeyle MÜKEMMEL ! ♥ Büyük bir uyum ve sevgi ile birleşen böyle bir çift çok nadir görülür.Ancak başlarına gelenler beni delirtti ! O annesi olacak şeytanı boğazlamak istedim.Bu ne entrikadır kardeşim ! Soluksuz okudum.Son sayfaları hele jet hızıyla çevirdim diyebilirim.Aşkı tutkuyu bol bulacağınız bir lezzet yaratmış yazar.Bayıldım.♥
İşte biz hikayeye böyle başlıyoruz.Bundan sonra Spoiler içerikli detaylar geliyor.Haberiniz olsun.. :)

İşte can alıcı,oyun bozan noktalar !

En yakın arkadaşı aslında kendini bildi bileli Ericayı evlendirmek istedikleri Griffin'e aşıktır.Ve şansa bakın Griffin de ona.Ancak April fakir kısımdan olduğu için ve ortada Erica olduğu için böyle bir seçenek imkansıza yakın görünmektedir.Onların aşkları beni çok üzmüştü kitapta.Kıyamam yıllardır birbirlerine baka baka mutsuz olmuşlar.Çok içliydi ..

Bir diğer oyun bozan ve en büyüklerinden olan nokta ise dünürlerdi!!!! Brian;'ın babası çok iyi bir baba,koca ve avukattır.Ancak genç yaşta vefat eder.Annesi de oğlu ile beraber okulunu tamamlar ve meslek edinir.Oğlu babası gibi avukatlık yaparken annesi de peyzajcılık yapmaya,böylece dünyanın çeşitli yerlerine seyehate çıkmaya başlar.Ve kimseyle evlenmez.Kızımız Erica'nın babası ise ailelerinin ona uygun gördüğü dişi bir şeytan ile evlidir tabiri caizse :) Ve aşkı hiç tatmamıştır.Yıllardır mutsuzluk içinde kendini işe ve kızına adamış,ancak sadaketle eşine bağlı kalmış bir adamdır William.Kızının nişan töreninde damadının annesi ile tanışana kadar ! Bu çiftin aşkı ise beni huzula doldurdu diyebilirim.Aşkı bulup kaybetmiş ve hiç bulmamış iki kişinin mutluluğu tatmasına şahit olmak okuyucu olarak sizi de mutlu etmekten başka çare bırakmıyor. ♥

Kitap için +18 denildiğini duydum hep ama inanın bundan kat kat daha fazla cinsellik olan kitaplar okumuşsunuzdur eminim.Zaten okuduğunuzda da bana hak vereceksiniz.Gayet dozajındaydı.Ne bir fazlalık ne de bir eksiklik hissettim.

              
Ephesus Yayınlarından çıkan bir kitap.

Öncelikle kapak bir HARİKA ♥ Daha elime ilk aldığımda cazibesine kapıldım.O kadar yumuşak bir dokusu var ki tıpkı kapağındaki gül yaprakları gibi.Satenimsi...

Çeviri kusursuzdu.Ancak yazım hataları çok vardı.Pek mühim olmayan,cümlenin bütünlüğünü etkilemeyen ufak hatalardı ama gözüme takıldı.Söylemeden edemedim.Bunun dışında tek söylemek istediğim bu yazarın kitaplarını okuyacağımız müjdesini duymak istediğim olacaktır.Kesinlikle okumalısınız.İçinize işleyen,heyecanla harmanlanan bir aşk hikayesi okuyacaksınız..Bir ailenin,bir toplumun hikayesini okuyup,onların gözünden bakacaksınız...



2 yorum:

 

Sample text

Sample Text

.. BookS N BookS ..

Sample Text

BookS N BookS Bloguma HOŞGELDİNİZ !

Kitaplarla ilgili istediklerinizi bulacağınızı umuyorum :)